|
|
|
Stanowisko: profesor
Pokój: 417
tel.: +48 81 538 4175, 4675
fax.: +48 81 538 4258
e-mail: j.hunicz@pollub.pl
|
|
|
Wykształcenie
Studia |
Politechnika Lubelska, Wydział Mechaniczny, 1998
kierunek: Mechanika i Budowa Maszyn
specjalność: Samochody i Ciągniki
|
|
|
Doktorat |
"Badanie procesu spalania w silniku o zapłonie iskrowym z zastosowaniem metod spektrofotometrycznych"
dyscyplina: Mechanika i Budowa Maszyn
Politechnika Lubelska, Wydział Mechaniczny, 2003
|
|
|
Habilitacja |
„Kontrolowany samozapłon w silniku benzynowym”
dyscyplina: Budowa i Eksploatacja Maszyn
Politechnika Lubelska, Wydział Mechaniczny, 2012
|
|
|
Tematyka badawcza
Systemy niskotemperaturowego spalania w silnikach tłokowych wykorzystujące samozapłon mieszanek jednorodnych (CAI, HCCI)
Sterowanie silników spalinowych
Systemy pomiarowe i diagnostyczne
Diagnostyka procesów spalania z wykorzystaniem spektroskopii emisyjnej płomieni
Badania stanowiskowe silników spalinowych
Pomiary wibroakustyczne
Modelowanie procesów roboczych silników spalinowych
Tematyka dydaktyczna
Silniki spalinowe
Układy zasilania i sterowania silników
Pokładowe systemy komunikacyjne i diagnostyczne pojazdów samochodowych
Mechatronika
Diagnostyka maszyn
Modelowanie procesów roboczych silników spalinowych
Wybrane publikacje
Monografie:
Jacek Hunicz: Kontrolowany samozapłon w silniku benzynowym, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin 2011.
Najnowsze artykuły:
Patenty
Jacek Hunicz, Agata Niewczas, Paweł Kordos: Sposób realizacji przyspieszonych badań zmęczeniowych materiałów stomatologicznych i symulator żucia, Patent nr 208387 udzielony przez UPRP, 2007
Współpraca z przemysłem
Analiza efektywności energetycznej oraz emisji związków szkodliwych podczas relokacji maszyn, Praca wykonana dla firmy P.H.U. MADRAT, 2018.
Badania spalinowego systemu napędowego na stanowisku dynamometrycznym. Praca wykonana dla firmy Sigma S.A., 2015.
Badania zużycia energii przez trolejbus marki Solaris typu Trollino 18M wyposażony w układ zasilania akumulatorowego. Praca wykonana dla Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie, 2014.
Badania zużycia energii przez trolejbus marki URSUS typu T70116 wyposażony w układ zasilania akumulatorowego. Praca wykonana dla Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie, 2013.
Badania wibroakustyczne silników hydraulicznych do napędu lokomotyw podwieszanych. Praca wykonana dla firmy Lubelski Węgiel Bogdanka, 2011.
Opracowanie i wykowanie kompletnej hamowni silnikowej o mocy do 900 kW. Praca wykonana dla Wojskowych Zakładów Inżynieryjnych w Dęblinie, 2008.
Kompleksowa modernizacja hamowni silnikowej. Praca wykonana dla firmy Iskra Zakłady Precyzyjne, 2007.
Kierowanie projektami badawczymi
Projekt badawczy NCN nr
UMO-2015/17/B/ST8/03279 pt.: „Znaczenie stanu termicznego oraz niejednorodności mieszaniny palnej w procesie spalania HCCI w zakresie zwiększonych obciążeń silnika”, Politechnika Lubelska, 2016-2019.
Projekt badawczy NCN nr
UMO-2012/05/B/ST8/00077 pt.: „Badania eksperymentalne i modelowe procesu roboczego silnika HCCI z wewnętrzną recyrkulacją spalin w aspekcie zmienności cyklicznej”, Politechnika Lubelska, 2013-2015.
Projekt badawczy habilitacyjny nr N502 047 32/3679 pt.: „Wykorzystanie optycznych metod pomiarowych do doskonalenia procesu spalania w silniku o zapłonie iskrowym z bezpośrednim wtryskiem benzyny do cylindra”, Politechnika Lubelska, 2007-2009.