Studia podyplomowe „Diagnostyka i mechatronika samochodów”


Kliknij ---> REKRUTACJA

      Zasady rekrutacji na studia podyplomowe

    Proces rekrutacji na studia jest zgodny z aktualnie obowiązującym „Regulaminem Studiów Podyplomowych w Politechnice Lubelskiej", odbywa się w systemie Elektronicznej Rejestracji Kandydatów.

Termin rekrutacji przedłużony do 30.04.2024 r.

O przyjęcie na studia podyplomowe mogą ubiegać się kandydaci, którzy posiadają kwalifikację pełną, co najmniej na poziomie 6, tj. ukończony I stopień studiów.

Jeżeli liczba zweryfikowanych kandydatów przekroczy liczbę miejsc, o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. 

Wymagane dokumenty:

  • podanie o przyjęcie na studia podyplomowe 
  • podpisany kwestionariusz osobowy (wydruk z ERK)
  • dwa zdjęcia (3,5 x 4,5 cm)
  • odpis dyplomu ukończenia studiów
  • potwierdzenie wniesienia opłaty wpisowej 85,00 pln

Pełną dokumentację należy przesłać pocztą tradycyjną na adres:

Politechnika Lubelska Wydział Mechaniczny ul. Nadbystrzycka 36, 20-618 Lublin (z dopiskiem podyplomowe)

w terminie do 31 marca 2024 r. (liczy się data nadania przesyłki).

 

Czas trwania: 2 semestry

Planowany termin rozpoczęcia: po skompletowaniu grupy.

Opłata za studia: 2 x 3 500 zł

Organizacja zajęć: w soboty i niedziele według ustalonego harmonogramu

Kontakt do rekrutacji: mgr Agnieszka Wojciechowska 81 538 42 37, a.wojciechowska@pollub.pl


OPIS STUDIÓW

DIAGNOSTYKA I MECHATRONIKA SAMOCHODÓW


      Studia są skierowane do osób chcących poszerzyć wiedze specjalistyczną w zakresie diagnostyki, elektroniki i mechatroniki stosowanej w pojazdach samochodowych, nie tylko od strony teoretycznej ale również praktycznej.

W szczególności dla:

  • absolwentów studiów I i II stopnia Uczelni Wyższych,
  • elektromechaników i elektroników samochodowych,
  • osób zajmujących się modyfikacjami silników lub pojazdów, rzeczoznawców,
  • osób pracujących w branży ubezpieczeniowej,
  • przedstawicieli organów ścigania,
  • laboratoriów kryminalistycznych,
  • nauczycieli w szkołach średnich technicznych oraz branżowych.

Zaplanowane godziny: 

Semestr I, 120 godzin

Przedmioty:

  • Budowa i eksploatacja pojazdów samochodowych: Budowa ogólna pojazdów samochodowych. Zasady eksploatacji i utrzymania pojazdów w stanie zdatności. Planowanie oraz przeprowadzanie napraw środków transportu i ich podzespołów.
  • Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych: Podstawowe układy elektryczne i elektroniczne w pojazdach samochodowych, budowa i zasada działania źródeł energii, urządzeń oraz maszyn stosowanych w pojazdach.
  • Mechatronika pojazdów samochodowych: Budowa i działanie czujników i elementów wykonawczych stosowanych w pojazdach samochodowych. Sieci transmisji danych. Metody rejestracji i analizy przebiegów napięciowych elementów wykonawczych.
  • Układy napędowe pojazdów samochodowych: Klasyfikacja, budowa i działanie źródeł napędu w układach napędowych pojazdów samochodowych. Praktyczne badania właściwości źródeł napędu i elementów układów napędowych pojazdów przy użyciu przyrządów pomiarowych.
  • Diagnostyka pojazdów samochodowych: Metody diagnostyki nadwozia, podwozia, układu napędowego, silnika oraz układu sterowania silnika
  • Proseminarium

Semestr II, 92 godziny

Przedmioty:

  • Systemy bezpieczeństwa i komfortu w pojazdach samochodowych: Systemy wspomagające kierowcę stosowane obecnie w pojazdach samochodowych, charakterystyka ich działania, diagnostyka i weryfikacja, ograniczenia i zależności.
  • Systemy sterowania nowoczesnych układów napędowych: Sposoby, cele i kryteria sterowania w układach napędowych pojazdów z silnikiem spalinowym oraz hybrydowych i elektrycznych. Sterowanie silników zasilanymi różnymi paliwami. Układy oczyszczania spalin.
  • Diagnostyka pokładowa pojazdów samochodowych: Diagnostyka pokładowa pojazdu samochodowego oraz transmisji danych w pokładowych systemach informatycznych. Adaptacje i kodowania podzespołów, programowanie elektronicznych podzespołów pojazdu.
  • Odczyt i analiza danych wypadkowych w pojazdach samochodowych: Bezpieczeństwo czynne i bierne. Standard pass-thru w diagnostyce pojazdów. Programatory diagnostyczne. Odczyt danych elektronicznych pod kątem informacji dotyczących kolizji.
  • Seminarium
  • Praca końcowa

      Fakt, że kadra prowadząca zajęcia będzie składać się tylko z osób które rzeczywiście praktykowały wykładaną wiedzę na obiektach rzeczywistych sprawi że współpraca Wydziału Mechanicznego Politechniki Lubelskiej z Liderem przemysłu mechatroniki w motoryzacji w Polsce firma MS Group, da w efekcie Studia podyplomowe na poziomie jakiego w Polsce jeszcze nie było.

Więcej informacji o studiach:  Mgr inż. Dawid Tatarynow, tel. (0-81)-538-42-47d.tatarynow@pollub.pl

 

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki LubelskiejPOWR.03.05.00-00-Z036/17