Katedra Termodynamiki Mechaniki Płynów i Napędów Lotniczych

mwendeker-2.jpg

Kierownik Katedry 

prof. dr hab. inż. Mirosław Wendeker

Pokój: 707

tel.: +48 81 538 42 72

email: m.wendeker@pollub.pl

Katedra Termodynamiki, Mechaniki Płynów i Napędów Lotniczych powstała w 2008 roku.

Prowadziła prace badawcze oraz wdrożeniowe w zakresie:

1) systemów zasilania i sterowania silników spalinowych w tym silników lotniczych;

2) zasilania silników spalinowych paliwami alternatywnymi;

3) projektowania nowych statków powietrznych;

4) systemów fotowoltaicznych montowych na pojazdach;

5) analiz numerycznych zjawisk przepływowych wokół statków powietrznych jak i wewnątrz ich układów napędowych.

Obecnie koncentruje swoje działania w następujących kierunkach:

1) projektowanie i rozwój układów napędowych statków powietrznych ze szczególnym naciskiem na rozwój układów sterowania silnikami spalinowymi oraz hybrydowe zespoły napędowe;

2) projektowanie i badania aerodynamiki pojazdów i statków powietrznych z wykorzystaniem zarówno badań w tunelu aerodynamicznym jak i modelowania CFD.


Prowadzi zajęcia dydaktyczne na pierwszym i drugim stopniu studiów oraz zajęcia w ramach Szkoły Doktorskiej. Zajęcia dydaktyczne obejmują zagadnienia termodynamiki technicznej, mechaniki płynów, aerodynamiki, zespołów napędowych statków powietrznych oraz eksploatacji statków powietrznych.

ASz-62IR-16E

Silnik z elektronicznym wtryskiem paliwa

ASz-62IR-16E – WSK „PZL Kalisz”​

  • chłodzony powietrzem, gwiazdowy,
  • silnik 9 cylindrowy, ​
  • doładowany mechanicznie (do 1,3 bar), ​
  • pojemność skokowa 29,87 dm3, ​
  • stopień sprężania 6.4:1, ​
  • moc startowa 1000 KM przy2200 RPM, ​
  • zużycie paliwa do 280 kg/h, ​
  • paliwo: Avgas 100LL, ES95,​
  • elektroniczny układ wtrysku paliwa


 

 

AAT 912 (RSTi)

Przebudowa silnika (układu doładowania i układu wtrysku paliwa) w celu zwiększenia mocy

trendak.jpg

 

 

 Wzmocnienie silnika ROTAX

 


  • zwiększenie mocy silnika do stu czterdziestu koni,
  • zmiana układu zasilania z gaźnikowego na wtryskowy

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki LubelskiejPOWR.03.05.00-00-Z036/17