Regulamin kwalifikacji

Zasady i kryteria rekrutacji studentów na studia lub praktyki zagraniczne w ramach programów wymiany międzynarodowej w roku akademickim 2024/2025

 

  1. Rekrutacja na studia lub praktyki zagraniczne w ramach programów wymiany międzynarodowej na Wydziale Mechanicznym PL prowadzona jest przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną w składzie:
  • dr hab. inż. Sylwester Samborski, Prodziekan ds. kształcenia i współpracy międzynarodowej - przewodniczący
  • dr hab. inż. Marek Borowiec, Koordynator Wydziałowy ds. studentów zagranicznych przyjeżdżających na PL w ramach programu ERASMUS+ i in.,
  • dr hab. inż. Tomasz Garbacz, Koordynator ds. wyjazdów studentów na studia zagraniczne w ramach programu ERASMUS+,
  • dr hab. inż. Jakub Gajewski, Koordynator ds. wyjazdów studentów na praktyki zagraniczne w ramach programu ERASMUS+
  1. Aplikacje na wyjazdy na studia lub praktyki zagraniczne może składać student, który uzyskał zaliczenie pierwszego roku studiów I. stopnia, albo posiada status studenta studiów II. stopnia. Ponadto średnia ważona ocen aplikanta (SO) powinna wynosić minimum 3.5. Średnią ocen oblicza i poświadcza dziekanat WM; dla studentów I. stopnia średnią oblicza się za okres 2 semestrów poprzedzających datę złożenia wniosku o wyjazd, a dla studentów II. stopnia – za okres od początku studiów II. stopnia. Formularze aplikacyjne i inne niezbędne dokumenty znajdują się na stronach internetowych Biura Kształcenia Międzynarodowego (BKM).
  2. Kwalifikacji na studia lub praktyki zagraniczne dokonuje się uwzględniając następujące wskaźniki:
  • średnia ważona ocen (SO),
  • posiadanie kompletu zaliczeń przedmiotów wynikających z planu studiów na PL w okresie do dnia złożenia aplikacji (Z, maks. 5 punktów); dopuszcza się przy tym wpis warunkowy z co najwyżej 2 przedmiotów, z całego toku studiów do dnia złożenia wniosku o wyjazd,
  • znajomość języka wykładowego uczelni docelowej (J) – preferowany język angielski:
    1. za posiadanie certyfikatu typu C1 – 5 punktów,
    2. za posiadanie certyfikatu typu B2 – 4 punkty,
    3. za znajomość języka poświadczoną przez dziekanat WM lub Studium Języków Obcych (SJO) – od 1 pkt. za ocenę 3.0 do 3 pkt. za ocenę 5.0.
  • zaangażowanie studenta w działalność kół naukowych na PL lub badań, prowadzonych przez pracowników WM, poświadczone przez opiekuna naukowego (K, maks. 5 punktów),
  • autorstwo lub współautorstwo publikacji naukowych, udział w konferencjach naukowych (N, maks. 5 punktów).
  1. Sumę punktów uzyskanych przez aplikanta oblicza się ze wzoru: Σ=(SO-3,3)*20+Z+J+K+N
  1. O zakwalifikowaniu na studia lub praktyki decyduje Komisja Wydziałowa, biorąc pod uwagę liczbę miejsc przypisanych do WM przez BKM w danym roku akademickim, sumę punktów (Σ) uzyskanych przez kandydatów oraz przebieg opcjonalnej rozmowy kwalifikacyjnej. Minimalna liczba punktów wynosi Σmin=10.
  2. Pobyt studenta na studiach lub praktyce w ramach programów wymiany międzynarodowej (np. ERASMUS+) nie może trwać dłużej niż 12 miesięcy łącznie w ramach danego (I. lub II.) stopnia studiów.
  3. Lista rankingowa podawana jest do publicznej wiadomości na stronie internetowej WM w terminie do pięciu dni roboczych od zakończenia rekrutacji. Osoby, które spełniły wymagania kwalifikacyjne, ale nie zmieściły się w puli dostępnych miejsc wpisywane są na listę rezerwową.
  4. Wymagane dokumenty to:
  • obligatoryjnie:
    • formularz aplikacyjny ze zdjęciem i średnią ocen potwierdzoną przez dziekanat WM
    • zaświadczenie o poziomie znajomości języka obcego (zob. pkt. 3),
    • oświadczenie aplikanta o zapoznaniu się z zasadami rekrutacji i sposobem rozliczenia po powrocie (Zał. nr 1),
    • w przypadku praktyk – list intencyjny;
  • opcjonalnie:
  • posiadane certyfikaty językowe - oryginały do wglądu, kopie dołączone do aplikacji,
  • rekomendacja opiekuna naukowego,
  • kopie publikacji,
  • poświadczenie udziału w konferencjach.

Komplet dokumentów należy składać u Koordynatorów Wydziałowych: studia – dr hab. inż. T. Garbacz, praktyki – dr hab. inż. J. Gajewski. Dokumenty na praktyki przyjmowane będą w dwóch terminach:

  • do 31 października danego roku akademickiego,
  • do 31 marca danego roku akademickiego.

Załącznik

 Szczegółowe informacje - Biuro Kształcenia Międzynarodowego

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki LubelskiejPOWR.03.05.00-00-Z036/17