Katedra Termodynamiki, Mechaniki Płynów i Napędów Lotniczych powstała w 2008 roku.
Prowadziła prace badawcze oraz wdrożeniowe w zakresie:
1) systemów zasilania i sterowania silników spalinowych w tym silników lotniczych;
2) zasilania silników spalinowych paliwami alternatywnymi;
3) projektowania nowych statków powietrznych;
4) systemów fotowoltaicznych montowych na pojazdach;
5) analiz numerycznych zjawisk przepływowych wokół statków powietrznych jak i wewnątrz ich układów napędowych.
Obecnie koncentruje swoje działania w następujących kierunkach:
1) projektowanie i rozwój układów napędowych statków powietrznych ze szczególnym naciskiem na rozwój układów sterowania silnikami spalinowymi oraz hybrydowe zespoły napędowe.
2) projektowanie i badania aerodynamiki pojazdów i statków powietrznych z wykorzystaniem zarówno badań w tunelu aerodynamicznym jak i modelowania CFD.
Prowadzi zajęcia dydaktyczne na pierwszym i drugim stopniu studiów oraz zajęcia w ramach Szkoły Doktorskiej. Zajęcia dydaktyczne obejmują zagadnienia termodynamiki technicznej, mechaniki płynów, aerodynamiki, zespołów napędowych statków powietrznych oraz eksploatacji statków powietrznych.
ASz-62IR-16E Silnik z elektronicznym wtryskiem paliwa
ASz-62IR-16E – WSK „PZL Kalisz”
|
|
AAT 912 (RSTi) Przebudowa silnika (układu doładowania i układu wtrysku paliwa) w celu zwiększenia mocy |
|
Wzmocnienie silnika ROTAX | |
|
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki Lubelskiej" POWR.03.05.00-00-Z036/17