Projekty

PROJEKTY REALIZOWANE W KATEDRZE

  1. Projekt Inkubator Innowacyjności 4.0:
    Bezzałogowy statek powietrzny wykorzystujący mechanikę jonów powietrza, 2021, http://lctt.pollub.pl/uploads/images/Inkubator%204.0/Inkubator_4_0%20-%20skan.PDF
  2. Program Operacyjny Innowacyjny Rozwój, projekt NCBiR: POIR.04.01.04-00-0057/20-00:
    Samoobsługowa myjnia bezdotykowa z kompaktowym systemem odzyskiwania i oszczędzania wody i energii, 2021-2023, https://www.nowytydzien.pl/odzyska-wode-oszczedzi-prad/https://www.pollub.pl/pl/news/get/id/9836
  3. Program LIDER X, projekt NCBiR: LIDER/27/0140/L-10/18/NCBR/2019:
    Hybrydowy bezzałogowy statek powietrzny pionowego startu i lądowania z możliwością lotu autorotacyjnego, 2020-2022
    www.xgyro.pollub.pl
  4. Program LIDER IX, projekt NCBiR: LIDER/45/0177/L-9/17/NCBR/2018:
    Opracowanie technologii zwiększania aerodynamicznych osiągów wiropłatów, 2019-2021
    www.aerotech.pollub.pl
  5. Program INNOLOT, projekt NCBiR NR: POIR.01.02.00-00-0002/15:
    Silnik o zapłonie samoczynnym do napędu statku powietrznego2015-2020
  6. Program INNOLOT, projekt NCBiR INNOLOT/I/1/NCBR/2013:
    Ekologiczny system zasilania i sterowania silnikiem lotniczym2014-2017
  7. 7PR Akronim programu: Clean Sky, projekt Clean Sky FP7- Call: SP1-JTI-CS-2010-05: 
    Studium Silnika Wysokoprężnego Do Napędu Lekkiego Śmigłowca, 2011-2013
  8. Program Badań Stosowanych, projekt NCBiR PBS2/A6/16/2013: 
    Opracowanie technologii autobusowych struktur fotowoltaicznych zmniejszających zużycie paliwa i emisję toksycznych składników spalinrealizowany z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym Sp. z o.o. w Lublinie, 2013-2015
  9. Program Badań Stosowanych, projekt NCBiR PBS1/A6/4/2012:
    Elektroniczny system sterowania bezpośrednim wtryskiem gazu do silników diesla2012-2015
  10. 7 Program Ramowy - Clean Sky SP1-JTI-CS-2010-5-GRC-04-003:
    Diesel Engine Matching the Ideal Light Platform of the Helicopter2011-2013
  11. Projekt w ramach II konkursu LIDER/04/45/L-2/10/NCBiR/2011:
    Badania i rozwój sterowania energooszczędnym elektrolizerem PEM pracującym w podwyższonej temperaturze2011-2013
  12. Projekt NCN UMO-2011/01/N/ST8/07633:
    Badanie wpływu aktywnego przepływu na siłę nośną profili lotniczych2011-2013
  13. Projekt badawczy MNiSW 4519/B/T02/2010/39:
    Zasilanie wodorem silników spalinowych2010-2012
  14. Projekt rozwojowy WND-POIG.01.03.01-00-036/08-00:
    Zasilanie wodorem silnika Wankla2009 – 2011
  15. Projekt rozwojowy MNiSW 0506/R/T02/2009/06:
    System wodorowego wspomagania spalania w silnikach samochodowych2009-2011
  16. Projekt celowy MNiSW 4503/C.ZR6-6/09:
    Wielopaliwowy system zasilania silnika ASz-62IR2009-2011
  17. Projekt celowy 6ZR62008C/07057:
    Opracowanie i wdrożenie proekologicznego, wielopaliwowego, lotniczego silnika tłokowego nowej generacji o mocy N=200 kW2009-2011
  18. Projekt promotorski 2690/B/T02/20009/37:
    Wpływ przebiegu wtrysku gazu na proces roboczy silnika wysokoprężnego zasilanego dwupaliwowo2009-2010
  19. Projekt szkoleniowy POKL.08.01.01-06-293/08 (I edycja), POKL.08.01.01-06-212/09 (II edycja):
    Naprawiam samochody XXI wieku2008-2010
  20. Projekt promotorski 3603/B/T02/2008/35:
    Badania procesu tworzenia mieszanki w silniku gwiazdowym2008-2009
  21. Projekt promotorski 3608/B/T02/2008/35:
    Badania procesu tworzenia mieszanki w silniku o zapłonie iskrowym zasilanym sekwencyjnym wtryskiem gazu propan-butan2008-2009
  22. Projekt rozwojowy MNiSW 434/2/T02/06/01:
    Układ sterowania sekwencyjnym wtryskiem gazu CNG do silników o zapłonie iskrowym2006–2009
  23. Projekt promotorski 4 T12D 04930:
    Adaptacyjne sterowanie kątem wyprzedzenia wtrysku w silniku o zapłonie samoczynnym2006–2007
  24. Projekt celowy MNiI 03605/CT12-6/2005:
    Opracowanie i wdrożenie elektronicznego układu sterowania pracą lotniczego silnika tłokowego dużej mocy K9-E2005–2007
  25. Projekt celowy MNiI 03642/CT12-6/2005:
    Układ sterowania sekwencyjnym wtryskiem gazu LPG do silników o zapłonie iskrowym2005–2006
  26. Projekt badawczy KBN w ramach współpracy dwustronnej:
    Adaptive Control of the Fuel Cell SystemPolitechnika Lubelska, Universita degli Studi di Trieste (Włochy), 2004–2006

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki LubelskiejPOWR.03.05.00-00-Z036/17