Celem wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia na poziomie wydziału jest stałe monitorowanie i podnoszenie jakości kształcenia oraz dostosowywania programu kształcenia do dynamicznie zmieniającego się rynku pracy i potrzeb zewnętrznych interesariuszy, tak w zakresie oferowanej wiedzy, jak i umiejętności i postaw społecznych, a szczególnie:
- zapewnienie zgodności programu kształcenia z wymaganiami prawnymi,
 
- zapewnienie zgodności zakładanych efektów z potrzebami rynku pracy i pracodawców,
 
- doskonalenie programu kształcenia w zakresie zakładanych efektów uczenia się pod kątem metod weryfikacji ich osiągnięcia, adekwatności treści kształcenia, stosowanych metod kształcenia oraz metod, kryteriów i procedur oceny,
 
- doskonalenie jakości procesu dyplomowania w kontekście zakładanych efektów uczenia się dla programu studiów,
 
- doskonalenie kompetencji wykładowców,
 
- stała poprawa warunków prowadzenia zajęć,
 
- doskonalenie obiektywnego i wiarygodnego systemu informacji na temat realizowanego programu kształcenia.
 
Główne działania umożliwiające zapewnienie jakość kształcenia to:
- systematycznie dokonywana ocena programów studiów i metod kształcenia,
 
- monitorowanie stosowanych kryteriów, przepisów i procedur, w tym sposobów oceniania postępów studentów,
 
- stałe doskonalenie procesu dydaktycznego, w zakresie merytorycznym i organizacyjnym,
 
- prowadzenie właściwej polityki kadrowej,
 
- przyjęcie i stosowanie zasad i warunków przyjęć na studia oraz liczby studentów, najbardziej optymalnych z punktu widzenia funkcjonowania programu kształcenia,
 
- identyfikacja obszarów działalności wydziału, w których niezbędne jest wprowadzenie zmian i wyznaczanie ich kierunku.
 
Na wydziale podejmowane są następujące działania zapewniające realizacje założonych celów:
- ocena stopnia realizacji celów kształcenia założonych w programie efektów uczenia się,
 
- ocena przydatności zakładanych w programie kształcenia i uzyskanych przez studentów efektów uczenia się w pracy zawodowej,
 
- ocena poziomu merytorycznego oraz sposobu prowadzenia wszystkich form zajęć dydaktycznych,
 
- ocena kadry dydaktycznej, pod względem prowadzonej działalności naukowej, dydaktycznej i organizacyjnej,
 
- ocena zasad i wyników rekrutacji,
 
- ocena organizacji procesu dydaktycznego,
 
- ocena infrastruktury dydaktycznej, wyposażenia laboratoriów, bazy informatycznej,
 
- ocena wielkości i przydatności zasobów bibliotecznych oraz ich dostępności (szczególnie pozycji zalecanych w programie kształcenia) dla nauczycieli akademickich i studentów,
 
- ocena dostępności do informacji związanych z programami kształcenia oraz procesem dydaktycznym dla studentów i kandydatów.
 
Podstawowym narzędziem, stosowanym do analizowania jakości procesu kształcenia jest system ocen pracowników i zajęć. Realizowane jest to poprzez:
- ocenę zajęć przez studentów,
 
- ocenę prac dyplomowych,
 
- ocenę procesu kształcenia przez absolwentów,
 
- hospitowanie zajęć,
 
- kontrolę zewnętrzną zajęć.
 
Celem wszystkich podejmowanych działań jest określenie tych obszarów działalności dydaktycznej wydziału, w których niezbędne są zmiany.