3783_mgeca.jpg

Stanowisko: adiunkt badawczo-dydaktyczny

Pokój: 425, R207

tel.: +48 81 538 4261

fax.: +48 81 538 4258

e-mail: michal.geca@pollub.pl

   

Wykształcenie


Studia
Politechnika Lubelska, Wydział Mechaniczny, 2010
kierunek: Mechanika i Budowa Maszyn
specjalność: Samochody i Ciągniki
   
Doktorat "Wpływ doładowania na wskaźniki pracy silnika benzynowego o kontrolowanym samozapłonie”
Politechnika Lubelska, Wydział Mechaniczny, 2021
dyscyplina: inżynieria mechaniczna
   
 
Tematyka badawcza

Systemy niskotemperaturowego spalania w silnikach tłokowych wykorzystujące samozapłon mieszanek jednorodnych (CAI, HCCI).
Modelowanie matematyczne procesów roboczych silników spalinowych z wykorzystaniem oprogramowania AVL BOOST i FIRE.
Sterowanie silników spalinowych.
Systemy pomiarowe i diagnostyczne.
Badania stanowiskowe silników spalinowych.
 
 
Tematyka dydaktyczna

Silniki spalinowe
Systemy napędowe w transporcie
Pokładowe systemy komunikacyjne i diagnostyczne pojazdów samochodowych
Diagnostyka maszyn
 

Wybrane publikacje


Artykuły:

Hunicz J., Kordos P., Gęca M.: Increase of high load limit in a gasoline HCCI engine. Journal of KONES Powertrain and Transport Vol 19, No 3, 2012.
 
Hunicz J., Geca M., Kordos P., Experimental of high load range of CAI engine with internal EGR and direct fuel injection. 8th World Conference on Experimental Heat Transfer, Fluid Mechanics, and Thermodynamics June 16-20, Lisbon, Portugal, 2013.
 
Hunicz J., Gęca M., Cycle-by-cycle variability in CAI engine with internal EGR and direct gasoline injection. Combustion Engines PTNSS–2013–SC–157, 2013.
 
Hunicz J., Gęca M., Rysak A., Litak G., Kordos P., Combustion timing variability in a light boosted controlled autoignition engine with direct fuel injection. Journal of Vibroengineering. Vol.15, Issue 2, pp.1004-1012, 2013.
 
Hunicz, J., Gęca M., Kordos P., An experimental study of boosted gasoline HCCI engine under different direct fuel injection strategies. Experimental Thermal and Fluid Science. 04/2015; 62. DOI: 10.1016, 2015.
 
Gęca M., Caban J., Hunicz J., Kasperek D., The investigation of ecological parameters of combustion engines from non-road vehicles .TRANSCOM 2015, 22-24 June 2015 University of Žilina, Žilina, Slovak Republic, 2015.
 
Hunicz J., Gęca M., Kordos P., Medina A., Effects of spark assist on HCCI combustion Combustion Engines PTNSS-2015-209, 2015.
 
 

Współpraca z przemysłem


Badania spalinowego systemu napędowego na stanowisku dynamometrycznym. Praca wykonana dla firmy Sigma S.A., 2015.
 
Badania spalinowego silnika o zapłonie samoczynnym w ramach projektu „Stypendia naukowe dla doktorantów pracujących w ramach zespołów badawczych” 2013-2015.
 

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki LubelskiejPOWR.03.05.00-00-Z036/17