Zachęcamy do zapoznania się z pytaniami innych kandydatów

Czy jest możliwość rejestracji przez Internet?

Rejestracja przeprowadzana jest TYLKO przez Internet. Dopiero potem, po zakwalifikowaniu, kandydat dostaje informację (również tylko przez Internet – na swoim koncie) aby dostarczyć fizycznie odpowiednie dokumenty do odpowiedniej komisji rekrutacyjnej. Nie przyjmujemy dokumentów od kandydatów, którzy nie zostali zakwalifikowani do przyjęcia.

Czy jest możliwość rejestracji przed uzyskaniem wyników matury?

Rejestracji można dokonać w każdej chwili tuż po otwarciu systemy ERK. Termin ten podany jest w zakładce "Harmonogram rekrutacji". Po otrzymaniu wyników, należy je wpisać w odpowiednie miejsce w systemie ERK.

Nie mogę dokończyć procesu rejestracji ponieważ system nie przyjmuje zdjęcia. Co mam zrobić? 

Rzeczywiście, aby dokończyć proces rejestracji należy wstawić zdjęcie, które znajdzie się później w ankiecie osobowej oraz innych dokumentach kandydata. Zdjęcie musi spełniać następujące wymagania: rozmiar minimalny 236x295 pikseli, maksymalny rozmiar 800x600. Należy upewnić się, że te wymagania są spełnione. 

W przypadku dalszych trudności prosimy o kontakt z komisją rekrutacyjną. 

.

Który numer świadectwa maturalnego wstawić w systemie?

W przypadku tzw. „nowej matury” – numer ze Świadectwa Maturalnego (nie ze Świadectwa Ukończenia Szkoły Średniej!). Np. dla Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie (obsługującej nasze województwo) będą to numery w postaci: M/30XXXXXX/XX. Podobnie data wydania świadectwa dojrzałości – dotyczy świadectwa maturalnego (nie ukończenia szkoły!).

Maturzyści którzy zdawali „starą maturę” wpisują numer świadectwa maturalnego wpisany przez szkołę (nie numer druku świadectwa).

Czy w procesie rekrutacji mogę wykorzystać wyniki egzaminu zawodowego? 

Tak, kandydaci z dyplomem technika mogą wykorzystać wyniki egzaminów zawodowych w postępowaniu rekrutacyjnym. Należy jednak upewnić się, że posiadany tytuł technika jest honorowany podczas rekrutacji na wybrany kierunek studiów. Informację taką można sprawdzić w załączonej tabeli

Należy pamiętać, że podczas składania dokumentów papierowych, należy dostarczyć DYPLOM zawodowy a nie certyfikat kompetencji zawodowych.

Czy muszę samemu wpisać wyniki z matury? 

Tak, wyniki należy wprowadzić samodzielnie i pamiętać o ich zapisaniu ! 

Komisja Rekrutacyjna nie korzysta z wyników istniejących w Krajowym Rejestrze Matur a widoczne w systemie wyniki są tylko podpowiedzią dla kandydata. Należy je zweryfikować, wprowadzić samodzielnie i zapisać.  

Z egzaminów zawodowych należy wpisać teorię jak i praktykę a na dyplomie mam podaną sumę w procentach łączną. Co mam zrobić w takim przypadku? 

Maturzyści z roku 2024 wprowadzają do systemu tylko wynik zamieszczony na DYPLOMIE technika.

Jeżeli kandydat posiada Dyplom technika z informacją o średniej uzyskanej z kwalifikacji zawodowych oraz świadectwa kwalifikacji bez wyników podzielonych na część pisemną i część praktyczną to w systemie należy wprowadzić dane jak na załączonym zdjęciu kolorem zielonym (Dyplom technika wydany w roku 2023).  

Jeżeli kandydat posiada świadectwa kwalifikacji z podziałem na część pisemną i praktyczną to do systemu wpisuje wyniki tak jak pokazano na przykładzie, zaznaczone kolorem czerwonym ((Dyplom technika wydany do roku 2022 włącznie). 

W przypadku Dyplomu technika z jedną kwalifikacją zawodową w miejscu drugiej należy wpisać 0 “zero”. 

Proszę jednak sprawdzić czy uzyskany tytuł technika jest honorowany na danym kierunku studiów (tabela kwalifikacji). 

(załącznik ZDJĘCIE)

.

Czy muszę wykonać badania lekarskie przy rekrutacji na studia?

Aktualne wymagania co do potrzeby wykonywania badań lekarskich lub jej braku znajdują się na stronie  https://wm.pollub.pl/kandydaci/wymagane-dokumenty

.

Na jakie konto mam wnosić opłaty?

Każdy kandydat rejestrując się na studia e systemie ERK otrzymuje przy każdej rejestracji indywidualny (dla kierunku) numer konta. Jego numer znajduje się w menu PŁATNOŚCI. UWAGA: rejestrując się na dwa kierunki – będą to dwa różne numery, itd.! Wszelkie opłaty należy wnosić na odpowiednie konta.

Chciałbym dokonać opłaty rekrutacyjnej poprzez przelew internetowy, proszę również o wskazówkę co trzeba w takim przypadku umieścić w rubryce "tytuł przelewu"?

Należy po zalogowaniu na swoje konto w systemie Elektronicznej Rejestracji Kandydatów, w menu PŁATNOŚCI kliknąć w ikonkę druku przelewu dla odpowiedniego kierunku. Otworzy się wypełniony blankiet (PDF). Proszę zrobić przelew zgodnie z danymi na tym wypełnionym blankiecie (numer konta, tytuł przelewu) i wydrukować potwierdzenie wykonania przelewu.

Czy opłaty można wnieść na miejscu – w Komisji Rekrutacyjnej?

NIE. Ok. 300m od uczelni znajduje się Poczta Polska, dodatkowo, w budynku stołówki w Kampusie znajduje się Punkt Obsługi Bankowej PeKao SA. Ewentualnie można skorzystać z komputera celem zrobienia przelewu internetowego (przy czym raczej nie będzie możliwości wydrukowania od razu potwierdzenia wykonania przelewu).

.

W jaki sposób mam dostarczyć dokumenty do komisji rekrutacyjnej, czy mogą być tylko wysłane w wersji elektronicznej na email? 

Dokumenty należy dostarczyć po procesie kwalifikacji i uzyskaniu statusu „Zakwalifikowany do przyjęcia”. Sposób dostarczenia przedstawiony jest pod adresem https://wm.pollub.pl/kandydaci/ogloszenia-wkr 

Czy dokumenty może złożyć w moim imieniu inna osoba?

Tak, dokumenty może złożyć osoba upoważniona przez kandydata na studia. Wzór upoważnienia znajduje się na stronie: Wzory dokumentów / Wydział Mechaniczny Politechniki Lubelskiej (pollub.pl). Należy pamiętać o potwierdzeniu podpisu kandydata na studia przez upoważnione do tego osoby.

Gdzie mogę wygenerować ankietę osobową i RODO?

Na indywidualnym koncie kandydata w systemie ERK, w zakładce „Dane kandydata” istnieje przycisk „Drukuj formularz”. Pierwsza strona formularza to Ankieta a druga to Oświadczenia RODO.

Czy w procesie rekrutacji mogę wykorzystać wyniki egzaminu zawodowego? 

Tak, kandydaci z dyplomem technika mogą wykorzystać wyniki egzaminów zawodowych w postępowaniu rekrutacyjnym. Należy jednak upewnić się, że posiadany tytuł technika jest honorowany podczas rekrutacji na wybrany kierunek studiów. Informację taką można sprawdzić w załączonej tabeli

Należy pamiętać, że podczas składania dokumentów papierowych, należy dostarczyć DYPLOM zawodowy a nie certyfikat kompetencji zawodowych.

Jeżeli studiowałem już na Wydziale Mechanicznym lub brałem udział w poprzedniej rekrutacji to czy muszę dostarczyć do komisji dokumenty papierowe? 

Tak, należy dostarczyć dokumenty do komisji. Każda rekrutacja jest osobnym procesem i za każdym razem dla WKR kandydat jest „nowym kandydatem”. Komisja Rekrutacyjna nie ma prawa „wyciągać” dokumentów z archiwum lub innych jednostek Uczelni. 

.

Kiedy rozpoczynają się zajęcia?

W zależności od tego jak w kalendarzu wypada pierwszy października. Semestr zaczyna się Uroczystą Inauguracją Roku. Zajęcia mogą rozpocząć się już 01.10 ew. być przesunięte z uwagi na Inaugurację lub wypadający weekend. Terminy zjazdów dla studentów niestacjonarnych ogłaszane są przez dziekanat. 

Kiedy będzie można poznać plan zajęć, gdzie można te informacje znaleźć?

Plany zajęć wywieszane są w gablotach przed dziekanatem, a także na stronie Wydziału Mechanicznego w zakładce: Studenci ⇒ Plany zajęć

.

Gdzie można dowiedzieć się czegoś o rezerwacji miejsc w akademikach oraz o stypendiach socjalnych?

Dział Spraw Studenckich (tel. 81 5384 178). Tam, po przyjęciu na studia można starać się o miejsce w akademiku.

.

Czy aby dostać się na studia muszę zdawać maturę rozszerzoną z matematyki? 

Nie ma konieczności zdawania rozszerzonej matury aby brać udział w procesie rekrutacji na kierunki oferowane przez Wydział Mechaniczny. 

Czy istnieją bezpłatne studia dla kandydatów ze statusem UKR i pełnym wykształceniem średnim? 

Kandydatów z Ukrainy itp. zapraszamy do kontaktu z Biurem Kształcenia Międzynarodowego 

.

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki LubelskiejPOWR.03.05.00-00-Z036/17