Projekty
PROJEKTY REALIZOWANE W KATEDRZE
-
Program LIDER X, projekt NCBiR: LIDER/27/0140/L-10/18/NCBR/2019:
Hybrydowy bezzałogowy statek powietrzny pionowego startu i lądowania z możliwością lotu autorotacyjnego,
2020-2022
www.safegyro.pollub.pl -
Program LIDER IX, projekt NCBiR: LIDER/45/0177/L-9/17/NCBR/2018:
Opracowanie technologii zwiększania aerodynamicznych osiągów wiropłatów,
2019-2021
www.aerotech.pollub.pl -
Program INNOLOT, projekt NCBiR NR: POIR.01.02.00-00-0002/15:
Silnik o zapłonie samoczynnym do napędu statku powietrznego,
2015-2020 -
Program INNOLOT, projekt NCBiR INNOLOT/I/1/NCBR/2013:
Ekologiczny system zasilania i sterowania silnikiem lotniczym,
2014-2017 -
Program Badań Stosowanych, projekt NCBiR PBS2/A6/16/2013:
Opracowanie technologii autobusowych struktur fotowoltaicznych zmniejszających zużycie paliwa i emisję toksycznych składników spalin,
realizowany z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym Sp. z o.o. w Lublinie,
2013-2015 -
Program Badań Stosowanych, projekt NCBiR PBS1/A6/4/2012:
Elektroniczny system sterowania bezpośrednim wtryskiem gazu do silników diesla,
2012-2015 -
7 Program Ramowy - Clean Sky SP1-JTI-CS-2010-5-GRC-04-003:
Diesel Engine Matching the Ideal Light Platform of the Helicopter,
2011-2013 -
Projekt w ramach II konkursu LIDER/04/45/L-2/10/NCBiR/2011:
Badania i rozwój sterowania energooszczędnym elektrolizerem PEM pracującym w podwyższonej temperaturze,
2011-2013 -
Projekt NCN UMO-2011/01/N/ST8/07633:
Badanie wpływu aktywnego przepływu na siłę nośną profili lotniczych,
2011-2013 -
Projekt badawczy MNiSW 4519/B/T02/2010/39:
Zasilanie wodorem silników spalinowych,
2010-2012 -
Projekt rozwojowy WND-POIG.01.03.01-00-036/08-00:
Zasilanie wodorem silnika Wankla,
2009 – 2011 -
Projekt rozwojowy MNiSW 0506/R/T02/2009/06:
System wodorowego wspomagania spalania w silnikach samochodowych,
2009-2011 -
Projekt celowy MNiSW 4503/C.ZR6-6/09:
Wielopaliwowy system zasilania silnika ASz-62IR,
2009-2011 -
Projekt celowy 6ZR62008C/07057:
Opracowanie i wdrożenie proekologicznego, wielopaliwowego, lotniczego silnika tłokowego nowej generacji o mocy N=200 kW,
2009-2011 -
Projekt promotorski 2690/B/T02/20009/37:
Wpływ przebiegu wtrysku gazu na proces roboczy silnika wysokoprężnego zasilanego dwupaliwowo,
2009-2010 -
Projekt szkoleniowy POKL.08.01.01-06-293/08 (I edycja), POKL.08.01.01-06-212/09 (II edycja):
Naprawiam samochody XXI wieku,
2008-2010 -
Projekt promotorski 3603/B/T02/2008/35:
Badania procesu tworzenia mieszanki w silniku gwiazdowym,
2008-2009 -
Projekt promotorski 3608/B/T02/2008/35:
Badania procesu tworzenia mieszanki w silniku o zapłonie iskrowym zasilanym sekwencyjnym wtryskiem gazu propan-butan,
2008-2009 -
Projekt rozwojowy MNiSW 434/2/T02/06/01:
Układ sterowania sekwencyjnym wtryskiem gazu CNG do silników o zapłonie iskrowym,
2006–2009 -
Projekt promotorski 4 T12D 04930:
Adaptacyjne sterowanie kątem wyprzedzenia wtrysku w silniku o zapłonie samoczynnym,
2006–2007 -
Projekt celowy MNiI 03605/CT12-6/2005:
Opracowanie i wdrożenie elektronicznego układu sterowania pracą lotniczego silnika tłokowego dużej mocy K9-E,
2005–2007 -
Projekt celowy MNiI 03642/CT12-6/2005:
Układ sterowania sekwencyjnym wtryskiem gazu LPG do silników o zapłonie iskrowym,
2005–2006 -
Projekt badawczy KBN w ramach współpracy dwustronnej:
Adaptive Control of the Fuel Cell System,
Politechnika Lubelska, Universita degli Studi di Trieste (Włochy), 2004–2006